Headerbild

Medlemsinformation

Årsmötet 25 februari 2024 beslutade att medlemsavgiften för 2024 är:

600 kr

Familj (boende på samma adress)

300 kr

Aktiv medlem, 21 år och äldre

150 kr

Ungdom, tom 20 år

100 kr

Stödmedlem*

500 kr

Maximal tävlingsavgift för medlemmar 21 år och äldre
(se detaljerad förklaring nedan)

Fakturerade avgifter 0-200 kr står föreningen för

200 - 700 kr står medlemmen för

Över 700 kr står föreningen för

Medlemsavgiften inbetalas på Bankgiro 5107-9150 eller via Swish 123 639 85 56, senast 30 april. Givetvis går det bra att blir medlemmar senare under året också men medlemsavgiften ska dock vara betald innan tävling sker i föreningens namn.

När ni blir medlemmar så registreras ni i vårt medlemsregister. För att vi skall kunna hantera ert medlemsskap på ett bra sätt så är det viktigt att vi erhåller följande uppgifter från er

• För och efternamn

• Adress (inkl postnummer och ort)

• Telefonnummer / Mobilnummer

• E-postadress

• Personnummer (alla 10 siffror)

• Uppgifter ovan för samtliga i familjen om ni betalar familjemedlemsskap

Tävlingsavgift: Vi som är 21 år och äldre, betalar en del av startavgiften på tävlingar själva, max 500 kronor. Avgiften för en tävling brukar ligga mellan 50 kr (för små lokala tävlingar) till 130 kr (större tävlingar) eller ännu mer om det är elitklass. De först 200 kr bjuder föreningen på och sedan betalar medlemmen de fakturerade startavgifterna mellan 200 kr och 700 kr. Summeras fakturerade startavgifter till mer än 700 kr så betalar föreningen resten. En anledning till ändring (tidigare betalade medlem från 0 till 500 kr och föreningen över 500 kr) är att alla medlemmar ska få något tillbaka för sitt medlemsskap, även de som inte tävlar så mycket.

Övriga avgifter: Efteranmälningsavgifter och ”ej startat”-avgifter, samt hyra av ”pinne”, betalas av samtliga (även ungdom). Avgifter för tex O-ringen betalas alltid av den enskilde medlemmen. Egenavgifter kan tillkomma för deltagande eller resor till tex Riksläger, USM, Breddläger eller liknande. Kassören gör fakturor på tävlingsavgiften vid säsongens slut. Kontakta kassören eller någon annan i styrelsen om ni har funderingar på avgifterna.

Stödmedlem: För stödmedlemmar så betalar klubben ingenting vid tävlingar men där förväntas heller ingen insats av medlemmen vid tex klubbarbete (även om närvaro uppskattas)

Klubbarbeten: För medlemmar så förväntas att alla kan ställa upp vid något eller några tillfällen under året vid våra arrangemang eller vid andra klubbarbeten som hjälper till att finansiera vår verksamhet.

Rabatt: Under 2024 så kommer också de personer som är med på något av våra klubbarbeten att erhålla en rabatt om 200 kr på tävlingsavgiften som faktureras under hösten. Rabatten erhålls också för de personer som fixar sponsorer till klubben.

Policy för avgifter: Läs mer om föreningens policy kring avgifter som beslutades på årsmötet 2015-03-15

Behandling av personuppgifter: Vi lagrar medlemmars personuppgifter för att kunna hantera vår verksamhet på ett bra sätt. Vi lagrar uppgifterna i vårt ekonomiprogram/medlemsregister samt att vi lägger in dem i medlemsregistret i IdrottOnline. Vi behöver hela personnumret för att bla kunna ansöka om lokala och statliga bidrag (tex LOK stödet och SISU lärgrupper). Vi delar aldrig ut personuppgifter eller säljer dem. När vi laddar upp uppgifter till IdrottOnline så överförs de också till tävlingssystemet Eventor där de används för anmälan och resultat för orienteringstävlingar.

Ni kan läsa mer om hanteringen på SvenskIdrottIdrottOnline och på Eventor. Har ni frågor eller funderingar eller vill veta vilka uppgifter som vi har lagrade så hör av er.

Styrelsen / Info

vkuvarna@gmail.com

Ordförande

Thomas Engberg

htengberg@gmail.com

Information om vilka som sitter i styrelsen finns på annan sida.

Meddela om du bytt postadress eller mailadress till föreningen eller kassören

Adress

VK Uvarna - Orientering c/o Thomas Engberg Helmer Osslundsv 6 864 32 Matfors